Doorgaan naar hoofdcontent

Donderdag 14 april / dag 12 - naar Lajitas

Inmiddels zijn we op de Maverick RV ranch in Lajitas en kunnen we na een paar dagen uit de lucht te zijn geweest, weer iets plaatsen.
Vanochtend van de Cottonwood campground vertrokken en eerste stop bij Tuff Canyon waar we vanaf de parkeerplaats naar beneden zijn afgedaald en een heel stuk door de (droge) canyon zijn gelopen. Later nog boven een paar viewpoints gezien en dan zie je pas hoe diep de canyon is. Daarna gestopt bij Mule Ears Point en besloten daar een desert walk te gaan doen. Inmiddels was het tegen de middag en al aardig warm, maar af en toe is er een verkoelend briesje, dus hop we gaan ervoor. Heel mooie wandeling dwars door een stuk woestijn. Talloze cactussen, veelal in bloei. Verder weinig wildlife gezien op een roadrunner en wat hagedissen na. De wandeling eindigde voor ons bij een bron, waar dan ook opeens alles groen is en waar ook groene loofbomen groeien. Terugtocht was dezelfde route en bij aankomst bij de camper zagen we dat het 94 Fahrenheit was, plm 34,5 graad Celcius. Langzaam naderen we het einde van onze tocht door Big Bend en we maken nog een laatste stop bij Burro Mesa pooroff, maar hebben geen puf meer om nog meer te lopen. We rijden het park uit en komen in het gehucht Terlingua, waar ook geadverteerd wordt met een goasttown, maar dat mag de naam niet hebben. Een verzameling meuk waar je U tegen zegt en een paar verloren hippies, meer konden wij er niet van maken. Verder naar ons einddoel vandaag dat een paar mijl verder ligt, Lajitas. Dit stipje ligt nog steeds in het grotere Big Bend gebied, maar hier is het State Park i.p.v. National Park. Er is hier een resort met hotel, golfbaan, restaurants, winkeltjes en een RV park waar we voor de nacht gaan staan. Stroom op Troy en dan de airco laten blazen want het is ontzettend warm. De middag verbrengen we aan het zwembad en later doen we een was in de laundry. In het golfresort aan de overkant van de weg eten we een zeer smakelijke maaltijd. We hebben weer verbinding, dus de eerdere blogs uploaden en nu het laatste nieuwe stukje erbij. Morgen gaat het verder door het State Park naar Presidio, een grensplaats, en dan naar de Davis Mountains.

Short english translation

we started off with a beautiful hike down a dry canyon, the Tuff Canyon and thereafter made a stop at mule ears viewpoint where we decided to walk the trail of 4 miles to a spring. Beautiful desert walk, lots of cacti blooming and we spotted another roadrunner and some lizards. Feet were burning once back so we decided to just stop at a few more viewpoints for pictures and then leave Big Bend NP. Through a tiny place called Terlingua to our target for today a few miles down the road, Lajitas. Here we find a golf resort and RV park where we stay for the night. Hooked up the camper and ran the airco since it's extremely hot today. spent the afternoon at the poolside and did some laundry, ate a nice dinner at the adjecent restaurant. Tomorrow we will continue via Presidio at the border into the Davis Mountains.

on the road in Big Bend

Tuff Canyon

Mule Ears Point

the trail

wrecked my shoes..

poolside Lajitas

Maverick Ranch RV

1. Leuk weer een update! Prachtige foto's :)
    En natuurlijk een feest der herkenning.
    Veel plezier verder.
    Gr. Elly

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Rondom Page, Arizona

Het zonnetje schijnt vanochtend boven Page en Lake Powell, een mooie dag! We ontkoppelen de RV tijdelijk om hier in de omgeving Antelope Canyon en Horseshoe Bend te bekijken, komende nacht staan we weer op hetzelfde plekje. Eerst op naar Antelope Canyon, net buiten Page in de woestijn. We bezoeken de Upper Antelope Canyon, hetgeen gelegen is op Navajo grondgebied. Er is ook een Lower Antelope Canyon, maar de lichtinval in de Upper Canyon schijnt mooier te zijn. Om toegang te krijgen tot het grondgebied van de indianen betaal je eerst 'permits' en dan teken je in voor een (eveneens betaalde) tour. Antelope Canyon is een zogenaamd "slot canyon", een smalle kloof tussen de rotsen, die door water is uitgesleten en waardoor het zonlicht door een smalle richel aan de bovenkant naar binnen schijnt. Bij het juiste licht en weersomstandigheden moet je dan mooie effecten kunnen zien.  de start van onze tour, uitleg door de gids Enfin, het lukt ons nog om met de tour va