Doorgaan naar hoofdcontent

Cruise America - 6e Amerika trip / 6th America trip

Aangestoken door het USA virus hebben we afgelopen november wederom een zogenaamde fabrieksnieuwe “wegbrengcamper” geboekt. Ditmaal een RV van Cruise America, een 30 ft C-Class. Ophalen Chicago en inleveren San Francisco..

Onze vorige wegbrengers bevielen zo goed, dat we deze nieuwe aanbieding niet konden laten lopen. Het wordt dit keer een iets langere reis dan voorgaande jaren, we vertrekken op vrijdag 2 maart en komen na 27 (!) dagen op donderdag 29 maart weer thuis.
De reis hebben we evenals de vorige camperreizen geboekt bij Travelhome.
Erg leuk deze keer is dat onze meiden en hun mannen ook overkomen en twee weken met ons meereizen. Er is plek genoeg in de camper dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Vertrek staat dus gepland op vrijdag 2 maart. We vliegen van Amsterdam naar Chicago met United en
hebben vanaf O’Hare een Avis huurauto voor die dag. Na het droppen van de bagage in een airport
hotel willen we dan kijken of we iets van Chicago downtown mee kunnen krijgen.

Zaterdag halen we de camper op bij Cruise America in de buurt van O’Hare Airport en hopen we al wat kilometers richting zuid te maken. Plan is om via St. Louis en de Ozarks en een stukje Arkansas door Oklahoma in Texas uit te komen waar o.a. Caprock en Palo Duro Canyons op de rol staan. Van daaruit New Mexico in waar op zaterdag 10 maart in Albuquerque Mandy en Elco & Patty en Ozan arriveren. We halen ze ‘s avonds met de camper van het vliegveld op en plannen dan een campground in de buurt en de volgende dag reizen we met z’n zessen verder.
Allereerst via Arizona richting Monument Valley (waar we ondanks de foto boven het blog nog nooit zijn geweest), dan de Grand Canyon en vervolgens naar Page waar we Lower Antelope Canyon graag willen zien.
Dan door Zion National Park in Utah en Valley of Fire State Park in Nevada naar Las Vegas waar we kamperen aan de “Strip” bij Circus Circus hotel & RV park.
Via Death Valley komen we in California waar we Los Angeles/Hollywood kort aanlopen en daarna rijden we voor het grootste deel via de mooie kustroute langs de Pacific, highway 1 naar het noorden. Helaas is een deel van deze route nog steeds afgesloten. Door flinke aardverschuivingen vorig jaar wordt de weg op een aantal plaatsen opnieuw aangelegd.

In de buurt van Monterey hopen we te kunnen whale watchen en daarna gaat het richting San Francisco. De zaterdag daarop vliegen de kinderen terug, en hebben we nog een paar dagen samen in en rond San Francisco. We zien er erg naar uit en vinden het ook supertof dat de kids overkomen!
Het blog gaan we weer bijhouden en aanvullen met foto’s, dus “stay tuned”..

+++++

With so many fond memories of our previous USA RV trips we decided to book another “factory relocation” for March 2018. We will be leaving March 2 and returning home March 29. We’ll be collecting a Cruise America 30 ft RV in Chicago for delivery in San Francisco. Our plan is to travel via St. Louis, The Ozarks, Arkansas and Oklahoma into Texas where we want to see Caprock and Palo Duro Canyons. Our kids (daughters and both husbands) will join us for two weeks from Albuquerque Nm from where we’ll be with a party of six. On we go via Monument Valley and the Grand Canyon via Page and Zion NP, Valley of Fire State Park to Las Vegas. Via Death Valley we will ride into California. LA/Hollywood will be the start of our northbound drive along beautiful highway 1, in as far as possible in view of road closures, towards San Francisco. After two weeks the kids will fly home and we will round off in and near San Francisco for a couple of days. We plan to blog again so stay tuned..

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e