Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat.

bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken

Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni Minnie Winnie.
Geen slide-outs dit keer maar wel alles erop en eraan. Vast bed, douche en toilet, oven, magnetron, tv/dvd, achteruitrijcamera, radio met blauwe tanden dus we kunnen spotifyen! Beter dan de amerikaanse zenders volgen, want die ben je na 2 bochten weer kwijt.
De dame die ons de camper overhandigd is blij met ervaringsdeskundigen, en is na 5 minuten klaar met haar verhaal. Later blijkt dat we toch beetje beter hadden moeten checken want we missen een paar dingetjes, onder andere levellers (bananen) om de camper recht te kunnen zetten, en, ook belangrijk, de slang om vuil water te kunnen dumpen. Morgen maar ergens op de kop tikken en op rekening zetten.
We tanken op advies van Apollo eerst af met water om op eventuele lekken te controleren en dat verloopt goed. Daarna zetten we koers naar Mason City op een goed half uurtje rijden, om de huurauto in te leveren. Eline volgt me in de Hyundai op de voet (kanjer!) en het inleveren is een fluitje van een cent. Er zit een Walmart supercenter om de hoek en daar doen we de eerste mega-inkopen. De camper en koelkast zijn vol, reis kan beginnen. Het weer zit nog niet mee, regen en wind vergezellen ons en het valt af en toe niet mee om Minnie op de weg te houden. Verder rijdt ze prima, dit model zal ook wel wat zuiniger zijn dan de vorige die we hadden (hopen we).

lunch onderweg

We maken kilometers door Iowa terug naar Minnesota en dan op de I90 West naar South Dakota. We maken een tussenstop in Sioux Falls, waar de Sioux River stroomversnellingen maakt met mooie watervallen.

Hier is het al wat beter met een beetje zon, al ligt er op veel plaatsen nog aardig wat sneeuw langs de weg en op de velden. Na een eerste tankstop en Usd 75 lichter vervolgen we onze route alvast richting Badlands National Park, waar we morgen naar toe willen. We stoppen in Mitchell South Dakota, beroemd om z'n "Corn Palace". Je moet er maar op komen..
Er is een KOA camping waar we belanden voor de nacht. Nog een Minnie Winnie voor ons, twee knullen brengen haar naar San Francisco. Onderweg zijn we er overigens ook nog twee tegengekomen.

onze eerste plek, KOA Mitchell

Minnie aan de stroom en water, en Eline maakt een heerlijk maaltje Babi Ketjap. Dat is meestal ons beginnersmaal. Alles heeft inmiddels een plekje gekregen, het bed is opgemaakt en het is nu half tien. De buitendeur staat nog open dus dat wil zeggen het is mooi weer, en al aardig wat warmer dan waar we vanochtend begonnen. Eens kijken of de slaap wil komen straks. Morgen dus richting Badlands National Park en daarna naar de Black Hills. We hebben een paar plaatsen in de planning waar we geen internet zullen hebben, dus er komen mogelijk wat pauzes in de berichtgeving. Tot later!

+++

RV hand over this morning at 08.00. A smaller type this year, but with 22ft for european standards still a reasonable campervan. We are on our way within no time, and proceed to Mason City to drop off the rental car and to plunder Walmart for the first time. All set, fridge filled, on the road! Through windy and rainy Iowa back into Minnesota and we head for South Dakota. Along the way we make some stops for lunch and to visit Sioux Falls where the Sioux River has some nice rapids. We stop for the night in Mitchell South Dakota, famous for it's "corn palace" ... Tomorrow we will be heading for Badlands National Park and thereafter to the Black Hills. Probably we wont have internet access for a few days so follow-ups might take a little longer than usual. See ya!

1. De eerste beelden zien er al supergaaf uit zeg!
    En de deuren van ienie minnie al open is een goed teken wat betreft het weer!

Ben benieuwd naar badlands!

Liefs

1. hey Mandy! weer heel andere indrukken van de USA in dit prairieland.. net uit bed, half zes.. te wakker weer. Was gisteravond nog lekker buiten maar nu heb ik toch de kachel aan want bij opstaan is het wel frisjes in Ienie Minnie Winnie.. Liefs!

2. Super leuk om te lezen weer! Veel plezier met de minnie winnie haha����

1. hey Patty! dank je, het is al aardig ons huis(je) aan het worden. de douche is ook lekker warm!

3. Ahhh gaaf. Heerlijke reizen maken jullie. Veel plezier

4. Roeli Comanne2 mei 2017 om 08:05

Heerlijk om weer met jullie mee te mogen reizen. Door de foto's lijkt het of we erbij zijn. Veel plezier deze dag (en de volgende natuurlijk...).

1. dank je - ook erg leuk om te weten dat zovelen meelezen!

Verwijderen
  5. Ik lees lekker mee, is heel leuk geschreven!

6. Ik vind dit toch al een grote camper hoor!
    Mooie foto's, veel plezier nog!

1. campert is groot zat eigenlijk. plezier hebben we zeker, dank je!

Verwijderen

Populaire posts van deze blog

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e