Doorgaan naar hoofdcontent

Naar Arizona

Yeah, pas om half zeven wakker! A beautiful day, buiten ontbijten en verder op pad door Joshua Tree National Park. Eerst de zuidkant opgereden, waar we bloeiende bomen en de Cholla Cactus Garden hebben bezocht. Ook de cholla’s staan nog in bloei, wat dat betreft boffen we met dit jaargetijde. Uiteindelijk rijden we  via de noordelijke ingang het park weer uit en bezoeken nog het Visitor Center, waarachter een oase met Californische palmbomen ligt.

In Joshua Tree NP

We tanken vol in Twenty Nine Palms en vertrekken in de richting van Grand Canyon. Waar we uitkomen, zien we wel. Het eerste deel van de rit is 90 miles lang en voert dwars door de Mojave Desert, zonder ook maar 1 huis tegen te komen naar Amboy, een gehucht van twee huizen en Roy’s Motel & Café aan de oude Route 66. We schieten hier in de buurt de highway weer op, die we vervolgens bij Needles verlaten. We steken de Colorado River over en belanden in Arizona, zetten meteen de klok een uur  vooruit, dus hebben nu acht uur verschil met NL. Na een paar kilometer komen we weer op Route 66 en we maken een stop in Oatman, een oud mijnwerkersstadje, dat van 1910 tot 1942 furore maakte en waar veel geld werd verdiend met het winnen van goud. Tijdens WOII werden deze aktiviteiten gestaakt en raakte het stadje in verval. Hier lopen nog wilde ezels, waarvan de voorouders vroeger in de mijnen werden gebruikt. Het ziet er hier uit als een wild west stadje met allemaal winkels vol ouwe rommel en toeristen (route 66) kitsch. Tussen al die zooi ontdekken we oude exmplaren van Life Magazine en tikken er 1 uit 1948 op de kop, erg leuk..

De ingang van Oatman

Daarna zetten we koers richting Kingman, waar het de bedoeling was de nacht te verblijven. We rijden verder via Route 66 die hier over de Sitgreaves Pass gaat, een smalle bochtige weg door de bergen, leuk om te rijden met onze ‘heap’ (blij dat ‘ie ook bergversnellingen heeft).
op Sitgreaves Pass

Prachtige natuur, nog steeds woestijn en we zeggen tegen elkaar hoe wonderlijk het is dat je een dag aan het rijden bent alleen maar door woestijngebied… We zien trouwens met regelmaat treinen door het landschap trekken, waarvan de sleep uit zo'n 100 wagons bestaat, getrokken door 4 diesel locs, ook dat gaat hier van groot, groter, grootst..
Kingman is al snel bereikt (inmiddels na de oude pasweg weer via de highway) en het is nog vroeg, we besluiten verder te rijden naar Seligman. Daar aangekomen blijkt ook dit een Route 66 plaatsje te zijn. Allemaal oude auto’s en bikers, het kan ons niet echt bekoren. Een campground is er alleen achter een vervallen Drugstore, en de aanblik ervan bevalt niet, dus rijden we maar verder naar Williams, dat de gateway naar de Grand Canyon wordt genoemd. We doen er booschappen bij Safeway en eten bij Denny’s hetgeen erg tegenvalt, eten is deels niet warm meer en het is veel maar niet heel erg lekker. Een andere keer maar iets anders proberen. De campground van KOA (DE amerikaanse camping keten) ligt alvast een stukje op weg richting Grand Canyon, dus hoeven we morgen maar zo’n 50 miles te rijden. We installeren ons en sluiten alle apparaten weer op stroom aan. We hadden een paar dagen geen internet, en ook geen telefoon want na Joshua Tree bleek de batterij op te zijn, dus die wordt nu ook opgeladen. We zijn weer ‘in de lucht’. Wel voor even denk ik, want op de campground aan de southrim van Grand Canyon zijn ook geen voorzieningen. Tot later, grtz Eline & Wim
Ps trouwens erg lekker weer vandaag, de korte broek tevoorschijn en de airco in ons Fordje aan..

1. Zo herkenbaar allemaal, een groot gedeelte hebben wij ook gereden. Kingman vonden wij wat tegenvallen.. Wij hebben ook overnacht in Williams, dan ben je echt al heel snel in Grand Canyon, ideale lokatie.. Veel plezier, ik geniet van jullie verhalen!

2. Wauw, wat een mooie dagen hebben jullie achter de rug zeg! Leuk om zo terug te lezen. En die foto's erbij zijn ook echt prachtig!! We horen elkaar snel. Liefs, Mandy

3. Gaaf, die verhalen (ok, en die foto's ook). Eerlijk gezegd ben ik razend benieuwd naar de foto's van Grand Canyon. Veel plezier verder en geniet ervan.

4. Hallo Wim en Eline.

Wat fijn dat de vakantie zo mooi is het ziet er allemaal zo mooi uit ook jullie foto's.Wij wensen jullie nog een fijne vakantie en geniet er van jullie verdienen het zo.en wij blijven jullie volgen.Liefs Jan en Els.

5. heel erg bedankt allemaal! we hebben weer internet, en kijken meteen of er nog iets achtergelaten is, erg leuk!

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e