Doorgaan naar hoofdcontent

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit..

Desert View, Grand Canyon

Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land, talloze indianen staan hier langs de weg met kraampjes hun huisvlijt te verkopen.
Het is ook gedaan met de dennenbossen, we rijden weer de woestijn in en na het passeren van de Little Colorado River (waar we ook een stop maken en genieten van nog meer mooi uitzicht een diepe canyon in), gaan we eastbound richting Page, de volgende stop voor de nacht.

Navajo verkoop
Diepte bij Little Colorado River

Een wondere en kleurrijke wereld van rotsen en vlaktes trekt aan ons voorbij. Een kilometer of 40 voor Page maken we een zijsprong en dalen af de Canyon in (die hier nu Glen Canyon heet maar dezelfde Colorado River stroomt erdoor). Je kunt dan de Navajo Bridge oversteken, en we maken hier een stop, lopen de oude brug over en bezoeken een visitor center. Dan steken we met de camper de nieuwe brug over en komen aan de andere oever waar de Vermillion Cliffs afsteken tegen de lucht. De enige weg die bij de rivier zelf komt, loopt hier naar Lee's Ferry waar vroeger een veerdienstje over de rivier werd onderhouden. De weg naar beneden is ook hier weer adembenemend, wat een natuurgeweld! Het is erg leuk om aan de rivier zelf te staan en we lopen er nog een stuk langs een strand.

Navajo Bridges

ook lullig..

Vermillion Cliffs

Balanced Rock

De Colorado River bij Lee's Ferry

Terug richting Page de brug weer over en vervolgens weer steil omhoog de canyonwand naar boven. Vanaf de hoogvlakte volgt dan een lange afdaling naar Page, dat ligt aan Lake Powell en de Glen Canyon Dam. De Colorado River is hier dus afgedamd, en daardoor is het kunstmatige Lake Powell ontstaan. De dam is indrukwekkend en we vinden een plekje op Wahweap Campground, ook weer in een National Park, Glen Canyon. We hebben hier wel weer een full hook-up dus hebben weer stromend water, elektra en een afvoer naast de camper en alles kan weer worden opgeladen. Het internet is gratis maar daarmee is alles wel gezegd want het functioneert maar matig en erg langzaam. We kijken uit over het meer, de camping is mooi gelegen. Morgen gaan we hier de omgeving wat verkennen en blijven dan nog een nachtje hier staan. Tot blogs!

1. Ziet er echt heel erg mooi uit!! Spreek jullie vanavond weer!!:) Slaap lekker!xxx

2. Tja wat valt er na zo'n goed en mooi verslag er nog over te achrijven: het is echt leuk om alles te lezen en te zien.
    Veel plezier maar weer de komende dagen en ik blijf alles goed volgen i.v.m. de prijsvraag :)

Groetjes

Lia

3. Hoi Wim en Eline,
    Wat een prachtige foto's en mooie verslagen. et lijkt mij ook heel indrukwekkend om al die dieren zo in het eggie te zien. Wat moet het ook bijzonder zijn geweest om de kolibri te zien en die walvissen. Prachtig!!

En Charlie wordt weer Pappa. Alleen heb ze weer blaasontsteking. Nu zit ze aan de pinstillers met ontstekingremmer. Vrijdag weer een plasje brengen. en nu hopen dat het weer over is. Ze groeit nu al als kool. Bij Saartje zag ik nog niets na de vierde week maar bij muisje wel.

Heel veel plezier daar en ben weer benieuwd naar de volgende verslagen en foto's.

Liefs, Evertdina

4. Ja het is hier onbeschrijfelijk mooi ik denk dat de foto's niet eens alles kunnen laten zien en dat terwijl Wim mooie plaatjes schiet
    wat jammer dat muis weer een blaasontsteking heeft kan dat geen kwaad voor de zwangerschap?
    Ik hoop dat ze snel weer opknapt je heb er nu al je werk aan en de kittend moeten nog geboren worden dat belooft wat
    Veel liefs eline

5. Dinsdag weer bij de dierenarts geweest want ik vond het toch nog erg donker van kleur, de urine. Was het toch weer erger geworden. heeft nu weer dezelfde kuur omdat dat de vorige keer ook geholpen heeft. Door stress en hormonen kon het weer snel terugkomen en nu hopen we dat het nu echt over gaat. Heeft geen gevolgen voor de kittens maar handig is het natuurlijk niet. Morgen vijf weken en je ziet al echt aan allebei de kanten een bolling.

Dikke kus,
    Evertdina

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e