Doorgaan naar hoofdcontent

L.A.

Het ritje van Malibu naar Burbanks, waar de Warner Bros Studios staan, is maar een kilometer of 40, maar we hebben er toch een uur en drie kwartier over gedaan, traffic jam all the way.. Net op tijd voor de al geboekte VIP Tour bij Warner Bros, die om 10.00 uur begon. De RV konden we niet kwijt op de speciale parkeerplaats, maar van een geweldig aardige security guard mogen we langs de ingang naar een parkeergarage staan, tof! (en scheelde ons zeven dollar parkeergeld..) Je word vanuit het hoofdkantoor van WB met een elektrisch karretje in een groep van zo’n 12 mensen over het studio-terrein gereden met een gids, die van alles en nog wat weet op te lepelen over de rijke historie van Warner Bros. Ooit begonnen met Bugs Bunny en Rin Tin Tin, uitgegroeid tot een mega film- en televisiebedrijf, eigenaar van HBO. Talloze films zijn hier gemaakt, en tv-series waarvan de meest recente o.a. Big Bang Theory, Friends, Gilmore Girls, The Mentalist en de tv-show Ellen. Ook The Voice wordt hier opgenomen. We zien allerlei nagebootste amerikaanse straten en dorpspleinen waar alle ‘buitenscenes’ worden geschoten.
Ocean's 13

De facades en pleinen, stoepen en stoepranden, alles van karton of hout en kunstof en ander goedkoop en licht materiaal.
Gillmore Girls

Via een museum met o.a. een hele afdeling Harry Potter kostuums en rekwisieten (ook de sorteerhoed is er – Eline hoort bij Huffelpuf..) gaat de tour verder en bezoeken we een garage met bijvoorbeeld de Batman auto’s, en de vliegende auto uit Harry Potter.
Grand Torino

Batman

Ook zien we een pand vol met rekwisieten, de werkplaatsen waar van alles gefabriceerd wordt, en bezoeken we de studio waar The Mentalist wordt gefilmd. Ontzettend interessant en indrukwekkend om eens te zien.
Friends' stage (Central Perk)

What's Up, Doc?

Na een dikke twee uur gaat het retour richting hoofdgebouw en gaan wij verder op pad om Hollywood van dichtbij te bekijken. Uiteindelijk weten we via wat omwegen Hollywood en Sunset Boulevard te vinden en zien ook het Hollywood sign in de heuvels. Hollywood als wijk valt enorm tegen, vervallen huizen en winkels, het ziet er niet uitnodigend uit. Rond de grote bekende theaters zoals Chinese Theater en El Capitan, daar waar de sterren op de trottoirs liggen, is het wat beter en enorm druk. De RV kunnen we hier nergens parkeren, dus we rijden er alleen doorheen om de sfeer wat te proeven.
Hollywood Boulevard, El Capitan Theater

Via een mall met een ontzettend rare Walmart gaan we dan op pad naar onze camping voor komende nacht, Dockweiler State Beach.
Dockweiler Beach RV Park

Deze camping ligt direct aan het strand, net naast het internationale vliegveld LAX. De Airbussen en Boeings vliegen met grote regelmaat over, op een gegeven moment hoor je ze eigenlijk niet meer… en het heeft ook wel iets aparts. We lopen zo van onze plaats het strand op, en genieten van een stevige strandwandeling.

Pelikanen zijn druk in de weer met vissen en daarna opdrogen op het strand.

Terug op de camping lukt het de barbeque aan te steken (elke plek op alle campings heeft hier Elektra, stromend water, een afvoer voor grey (wasbakken) en black (toilet) water, een picknik tafel en een barbeque.

We maken er sate’s op en het smaakt weer best. Vanavond het weblog bijwerken in Word, want hebben hier geen internet verbinding.. We posten dus wel vanaf de eerstkomende gelegenheid. Morgen verlaten we L.A. en rijden we richting Joshua Tree National Park, in de buurt van Palm Springs.

1. Hollywood is zeker vervallen (jammer, want er zit zo veel historie!!). We hebben een rondleiding gehad in Chinese Theatre en dat was wel indrukwekkend, tis een prachtig theater.

Leuk zeg die VIP tour trouwens, zo krijg je veel meer een beeld van hoe het er aan toe gaat achter de schermen.

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e