Doorgaan naar hoofdcontent

Dinsdag 5 april - dag 3 / to Mammoth Cave NP

Troy's kingsize bed ligt prima en dankzij de af en toe aanspringende verwarming hebben we het ook niet echt koud gehad, alhoewel het vannacht een graadje vroor. Na een ontbijt reden we langs het dumpstation op de camping om te zien of we water kunnen tanken. Helaas, na een paar liter vullen kwam het water met dezelfde noodvaart weer onderuit de tanks lopen. Er zit een afvoerpijpje dat niet dicht kan. Zal met het "dewinterizen" te maken hebben dus daar moeten we nog maar eens bij experts voor langs, want het is wel makkelijk om de toilet e.d. te kunnen gebruiken..

We rijden vanuit Indianapolis eerst een stuk over highway 37 south en dan een heel eind binnendoor, langs velden en wegen, Amish boerderijtjes en gigantische boerderij fabrieken. De velden zijn prachtig gekleurd en het zonnetje schijnt volop. Via de interstate 65 south passeren we Louisville en de Ohio river die de grens is met de derde staat deze reis, Kentucky.

Na een vijftigtal mijlen gaat de tijd weer een uur terug, naar mountain time. Da's een mazzeltje vandaag. We rijden naar Mammoth Cave National Park waar we op de campground een mooi plekkie voor Troy vinden, midden in het bos. Geen aansluitingen (hook-ups) voor elektra en water, maar het laatste kunnen we toch niet gebruiken.. We lopen eerst naar het nabijgelegen visitor center en komen tot de ontdekking dat alle tours door de grotten (Mammoth Caves) voor vandaag zijn volgeboekt. Morgen om 12.00 zou de eerste mogelijkheid zijn, maar dat wordt in ons schema te laat. Balen er wel van maar hopenlijk krijgen we later deze reis in Carlsbad Caverns nog de mogelijkheid om grotten in te gaan. We zitten eerst maar eens lekker buiten in het zonnetje naast de camper en maken daarna een wandeling naar de Echo Springs, de Green River en een Sink Hole.

Daarna kijken we nog wat rond in het visitorcenter. Vanavond koelt het toch aardig af en we kokenbinnen een pot spaghetti. Inmiddels gaat het zonnetje door de bomen mooi onder.

Voor wat zonsondergangfoto's nog naar "sunset point" gelopen waarbij ik een hert tegenkwam. Morgen gaan we verder naar 't zuiden!

shortened english translation

Troy's kingsize bed make a nice place to sleep, we haven't really been cold due ti the heater! after breakfast tried to fill water in the tanks but upon filling the water flows out again underneath so we will have some experts look at this. we take highway 37 south and then take a scenic route through endless fields and passed amish farms as well as farm-factories. we then take interstate 65 and pass Louisville and the Ohio river which is the border with our third state Kentucky, where after some 50 mils times goes back an hour into mountain time. end of the route today is mammoth cave national park where we camp in the park. unfo the tours to visit caves are all sold out so we settle for a nice walk through the woods instead.

1. Zo zeg! Dat is een luxe rv.....Wij gaan maandag en krijgen dinsdag camper van El Monte mee. Zeer benieuwd wat ze ons mee geven!
    Ben ook wel benieuwd hoe jullie het probleem van de winterized rv oplossen.
    Wil je ons dat laten weten? Kunnen wij ons voordeel mee doen.:-)
    Heel veel plezier en ik volg jullie op de voet.
    Groet, Anna (Covri)

1. hallo Anna, nog even en dan is het voor jullie ook zover! Er stonden nog heeel veel campers op de KOA in Middlebury, zowel C als A class. benieuwd welke jullie meekrijgen! dat dewinterizen lijkt me bij elke verhuurder anders te zijn. Ik had gelezen van Road Bear huurders dat het gewoon een kwestie van tanks vullen en spoelen was, helaas bij ons niet. Ze vertellen er ook niks over en ze willen dat als je het laat doen, dat dan op een camping of bij een dealer doet. Ik ben erg op zoek geweest en heb uiteindelijk wel gevonden waar de watertank en de boiler zat, maar daarmee hield het wel op. De tank zit onder ons bed en daarvoor heb ik een stuk bedplaat losgeschroefd. Uiteindelijk zijn we in Bowling Green even langs een RV handelaar gegaan die het voor usd 80 heeft gefixed... naast de watertank zit een valve waarmee je de afvoer sluit en die zit nu gesloten. daarnaast moest aan de boiler een valve open, en hebben we de leidingen gevuld en doorgespoeld, alle lucht uit de leidingen en zeker uit die van de boiler. Nu werkt alles prima, maar ik had zelf de handelingen niet kunnen verzinnen. Misschien is het bij de C class campers weer anders! veel voorplezier nog en straks een fijne reis!

Verwijderen
  2. Wat leuk om die bekende plekjes van een paar weken geleden weer te zien. Jammer dat de tour in Mammoth Cave volgeboekt was. Die in Carslbad is echter vele malen mooier. Dat wandelingetje naar Echo Springs hebben wij ook gedaan. Geniet maar lekker, wij reizen virtueel mee :)
    Gr, Elly (michelly)

1. thanks! ik heb veel aan jullie blog gehad, heb er leuke dingen tussen uit gepikt! succes met weer acclimatiseren...

Verwijderen
  3. Dank voor je uitgebreide antwoord! Wij zullen daar ons voordeel mee doen. Dan ook maar langs Bowling Green, rv dealer.
    Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen. Een wie weet nog wat ideetjes opdoen. ��

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e