Doorgaan naar hoofdcontent

Donderdag 7 april / dag 5 - to Natchez

Wat een prachtig plekje bleken we bij het wakker worden op Tishomingo State Park te hebben, pal aan een meer waar de ochtenddauw aan het optrekken was, heerlijk! Lekker even douchen zonder naar buiten te hoeven, en daarna op het gemak de verdere ochtendrituelen. De televisie heb ik inmiddels ook werkend..

Bij het vertrek rekenen we Usd 18 af voor de overnachting en richten we onze pijlen eerst op Tupelo Mississippi als "tussendoel", daarna ergens langs de Natchez Trace een overnachtingsplek zoeken.
De eerste wandeling doen we bij een stukje wetlands waar mooie bloemen bloeien en waar Eline een slang tussen de blaadjes vind.

Onderweg komen we verder langs de Parkway niet veel wild tegen, behalve wilde kalkoenen, turkey vultures en eekhoorns.
Bij Tupelo verlaten we de Trace om de geboortegrond van Elvis te bezoeken. Het huis waarin 'ie is geboren en dat door z'n vader is gebouwd, staat hier nog op dezelfde plek. Er is een museumpje bij, en er staat een mooi bronzen beeldje van Elvis als dertien-jarig jochie. Ook de kerk die de Presleys frequenteerden staat hier, niet oorspronkelijk maar Amerika zou Amerika niet zijn als ze die kerk gewoon oppakken en hier neerzetten. Verder vind je er de auto waarmee de familie naar Memphis reed en de rest is "history". Leuk om even gezien te hebben.

We doen meteen nog inkopen bij een Walmart en begeven ons weer op de "Trace" zuidwaarts. Mogelijk einddoel vandaag is Jef Busby Park waar enkele kampeerplekken zijn. We arriveren er al vroeg maar alles op 1 plekje na is al vol. en dat ene plekje kijkt uit op een zwerverstype met een aftandse camper en een heleboel meuk buiten, daar wil ik niet de hele middag naar moeten kijken. Dus, rijden we verder. Inmiddels komen we nog langs Cypres Swamp waar je een leuke korte wandeling door het moeras kunt doen.

In de buurt van Jackson gaan we weer van de Trace af en zoeken een statepark bij een groot meer, maar we kunnen het park niet vinden. De tom-tom stuurt ons Jackson zelf in en in een doodlopende straat zou dan een campground moeten zijn, die er dus niet is... We keren bij de inrit van een bejaardenhuis en met enige moeite rijden we weer terug naar waar we vandaan kwamen, de Natchez Trace. Volgende optie is de laatste camping aan de weg, een kilometer of 70 voor Natchez, dat eigenlijk voor morgen ons einddoel is. De camping ligt leuk, maar is echter vol, althans er was 1 plek waar bij Troy met geen mogelijkheid in kregen. Leuk zo'n A Class, echt alles zit er in en de ruimte binnen is gigantisch, maar de buitenruimte dus ook! Ik ben er nu wel klaar mee, en we besluiten (gezamenlijk) om dan maar meteen door te rijden naar Natchez. Zo gezegd zo gedaan, we hebben de hele Natchez Trace nu afgereden en steken in Natchez de Mississippi rivier over naar Vidalia, Lousiana, dat aan de overkant ligt,en waar we nu staan op Riverview RV park.

Louisiana is staat nummer 7 deze reis. We hebben een leuke plek met uitzicht op de rivier.
Heerlijk weer trouwens vandaag, strak blauwe lucht en het werd steeds warmer, inmiddels de 80 Fahrenheit aangetikt (26 C) en de winterkleding maakt steeds meer plaats voor luchtig!

Gezien we nu een dag zijn ingelopen op het schema, willen we morgen hier jn de buurt blijven en nog een nachtje overblijven. Natchez zou een leuke plaats moeten zijn!

shortened english translation

our site at the campground was really beaufitul as we discovered this morning.. we drive on to tupelo and saw elvis' place of birth and the house they lived in during his chi,dhood.
we made various stops for short walks in the mississippi swamps and spotted our first snake. we had some trouble finding the right campground along the natchez trace parkway and finally ended up driving all the way down to natchez where we now are on the banks of the mississippi river. we gained one day in our schedule so we will have a look around natchez tomorrow and do some relaxing!

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e