Doorgaan naar hoofdcontent

in Santa Elena Canyon

Javelinas

Great Horned Owl

Eenmaal op bed ging het zeildoek bovenop de slideout zo tekeer, dat we hem maar hebben ingetrokken. Verder geslapen als rozen. Buiten stikt het van de konijntjes en later zien we nog een woestijnhaas. Relaxed ontbijt met eitje erbij en dan eens bestuderen wat we vandaag gaan doen. Eerst rijden we naar de Boquillas Canyon trail waar een mooie wandeling de canyon in voert. Hier ligt niet alleen mexicaanse handelswaar maar staat ook Jesus tussen de canyonwanden een lied te zingen. Tot het moment dat je hem voorbij loopt zonder donatie, dan komt het gezang abrupt tot een einde (niet erg). De canyon is wonderschoon en er worden vele foto's geschoten. Terug bij Troy en dan verder naar het visitorcentre om wat informatie over mogelijke trails te krijgen. Hier blijkt nog een nadeel van de lengte van ons tijdelijk huis, want een aantal wegen en dus ook wandelingen zijn niet toegankelijk met RV's van boven-formaat. We hadden graag een kijkje in de Chisos Mountains genomen maar daar mogen we niet in. We rijden wel de Ross Maxwell Scenic road, een prachtige weg die door de bizarre berg- en rotsformaties voert. We eindigen bij de Cottonwood campground, weer terug in het rivierdal waar nog plaats is voor vannacht, de ranger helpt ons met het vinden van een goeie plek. Het is heerlijk weer, en op deze kleine camping zitten veel vogelaars, er komen hier veel verschillende vogeltjes voor. We sluiten bij het idee aan en vleien ons in het gras en op campingstoel met de camera met dikke lens in de aanslag. Heerlijk relaxed, en vogels gespot.. Aan het eind van de middag gaan we nog op pad naar de Santa Elena Canyon, waar we een hele mooie wandeling tot in de canyon doen. Het begin van het pad is even zoeken want het lijkt erop dat je eerst een stuk moet zwemmen maar een ander deel rivierbedding staat droog en via dat stukje kom je op de trail. Het pad gaat flink omhoog en daarna weer naar beneden tot aan de rivier die hier een diepe nauwe canyon heeft uitgesleten, magnifiek! terug bij het begin van de trail waden we een stuk door de hier laag staande Rio Grande en zijn even illegaal in Mexico. Terug op de camping is het nog te warm om al iets aan eten te doen dus eerst verder buiten relaxen. Op een gegeven moment komt er een groep van 18 javelinas over de camping scharrelen, leuk om te zien. Na het eten is er roering bij de buren, er zit een grote uil in de boom! De vrouwelijke ranger hier zit om een praatje verlegen, ze komt regelmatig langs en uiteindelijk weet ze ons te vertellen welke vogels we vandaag hebben gezien. Tegen tienen komt een buurman melden dat hij zometeen naast onze camper "radiant light" wil gaan zien, of wij weten wat dat is? Toen nog niet maar nu wel, het is zonlicht dat heel kortstondig weerkaatst op de antenne-panelen van een satelliet, en dat geeft heel even een fel licht aan de donkere hemel. We hebben meegekeken maar wij zagen het niet, de texaanse buurman en z'n vrouw wel, maar die wisten waarnaar ze moesten kijken. Tijd om erin te gaan nu, buiten is het nog lekker, binnen koelt het maar langzaam af. 90 gr Fahrenheit gemeten vandaag.

short english translation

in the morning we walk a very nice trail at boquillas canyon. here the mexicans dont only put their wooden sticks etc. on display but a guy named Jesus even sang for us, that is until the moment we passed by his little money box without donating, and the singing stopped immediately.
the canyon was beautiful and so was the entire walk. hereafter we make a stop at the visitor centre and then drove onto a scenic drive and stopped at the cottonwood campground which has space for the night. we install ourselves and chill the afternoon, watching birds and other wildlife such as a whole pack of 18 javellinas. late in the afternoon we drive to the end of the roand and walk the trail into the Santa Elena Canyon, which is even more breathtaking than the walk this morning. we even briefly and illegally touched on mexican soil.. in the evening there's an owl at the campground worth taking pictures of and later in the evening we join our texan neighbours in watching radiant reflection of a satellite which antennas are lit by the sun. interesting although we did not quite know what to look for and missed it alltogether. a lovely evening with warm temperatures and a beautiful sky.

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e