Doorgaan naar hoofdcontent

Zaterdag 9 april / dag 7- to Breaux Bridge

Een prachtige dag in het verschiet, wederom prachtig weer! Voor vertrek dumpen we black & gray water, maar sukkel als ik ben, de afsluiter zat niet goed dicht en dus kreeg ik een eerste golf van afvalwater en antivries (van het winterizen) in de afvoer over me heen..
Daarna ging alles veel beter, eerst weer terug over de Mississippi naar Natchez, waar we Melrose Place hebben bekeken, een schitterend landgoed met antebellum mansion, en tevens nog slavenverblijven bij het huis.
Daarna door naar Louisiana via highway 61 en een heel stuk binnendoor langs boerderijen met allerlei gewas naar de interstate 10, die ons als we dat zouden willen helemaal tot in LA brengt, maar dat willen we nog lang niet! Deze snelweg voert dwars door de Atchafalaya swamps en is daar op poten gebouwd, erg leuk rijden! We gaan eraf bij het visitorcenter voor Louisiana en een stukje verderop vinden we een kleine grocery waar ze heerlijke gepaneerde vlees/gehaktballetjes verkopen. We hadden nog niet geluncht dus dat kwam mooi uit. Nog een klein stukje I-10 en dan bij Breaux Bridge het binnenland weer in naar Lake Martin, waar we bij Champagne's Cajun tours een swamptour hebben gereserveerd. Prachtig gevaren over Lake Martin dat eigenlijk een groot moerasgebied is. Ontelbaar veel alligators hebben we van heel dichtbij gezien, ik overdrijf niet als het er 25 waren, we raakten de tel een beetje kwijt. In alle soorten en maten kwamen ze voorbij, van nog jong (zo'n twee jaar en een cm of 40) tot meterslange giganten van 50 jaar en ouder. We zagen een gator een vis vangen, was alleen te laat met de camera, helaas. Verder een heel scala aan vogels, van prachtige eenden tot aalscholvers, anhinga's, veel soorten reigers, witte ibis en "roseate spoonbill", een mooie roze-achtige lepelaar. Schildpadden hebben we ook nog gespot en uiteindelijk nog een gigantische uil, maar ook hiervoor te laat met de camera. Werkelijk een schitterend gebied om doorheen te mogen varen en al dat wildlife van dichtbij te mogen zien! Na een goeie twee uur hebben we met Troy een plekje gevonden op Frenchmen's Wilderness Camp bij Henderson waar we nu staan.

shortened english translation

a lovely day ahead, still beautiful weather! first we dump black and gray water and fool as I am did not see that the vakves were still a bit opened, so got the first waves of dirt all over me... after this, the day only went better! back into natchez to see anither antebellum mansion, Melrose Place, which still has some old slave-houses too. thereafter we moved into Louisiana and drove through endless farm fields with various crop. Onto the interstate 10 which leads through Atchafalaya swamp and we ended up near Breaux Bridge at Lake Martin where we went in a swamp tour. Awesome! We spotted various alligators, turtles and numerous birdlife. Incredibly beautiful area. We're now near Henderson at the Frenchmen's wilderness campground for the night.

slavehouses @ Melrose
reception room @ Melrose

Melrose mansion

1. Ik kijk iedere morgen uit naar jullie verslag! Voor ons was die swamp tour het absolute hoogtepunt van de vakantie. Fantastisch mooi daar! Als jullie net zo genieten als dat wij hebben gedaan dan komt het wel goed ;)
    Gr, Elly

1. leuk om te lezen! ik link het blog op facebook en daar komen de meeste reacties binnen maar dit is ook erg leuk. we genieten volop, thanks!

Verwijderen
  2. Inderdaad Elly, bij het ontbijt kijk ik of er weer een verslag is! Deed ik trouwens bij jullie ook. Ik lees met pen en papier bij de hand voor de ideetjes. .....Wij willen ook deze swamptour doen; dankzij jullie! Leuk toch, dat we elkaar zo kunnen helpen.
    Morgen vliegen wij. Nog wat laatste dingetjes en dan zijn we klaar voor vertrek.

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e