Doorgaan naar hoofdcontent

Maandag 4 april - dag 2 / to Middlebury and Indianapolis

Het was, zoals te verwachten viel, een gebroken nachtje. Om acht uur lokale tijd konden we de luiken niet meer openhouden, en vervolgens was ik om middernacht wakker en zo'n beetje elk uur daarna. Om half vijf vond ik het genoeg en ben gaan douchen. Eline volgde al snel en ruim op tijd waren we in de lobby voor het vertrek naar Middlebury. De bus was ook ruim op tijd en de vrouwelijke chauffeur had er flink de vaart in.

Aan boord van de bus allemaal andere camperhuurders, zowel duits als nederlands. In Middlebury dacht de chauffeur dat we bij een camperfabriek moesten zijn, maar El Monte regelt de distributie vanaf de KOA camping en dus stonden we eerst verkeerd. Het duurde even voordat de chauffeur het ermee eens was dat wij naar de KOA wilden maar uiteindelijk arriveerden we daar net na tien uur. We zijn in onze tweede staat, na Illinois nu in Indiana, en het is weer een uur later dan gisteren. De ontvangst van El Monte was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Op kleuterschool-achtige
manier werd verteld wat er wel en niet mocht en kon, het kwam er eigenlijk op neer dat je koffie in
het KOA winkeltje kon krijgen, je koffers kon je in de laundry kwijt en verder kon je er niks, er
stonden geen stoeltjes, niets... Onze vertrektijd stond gepland op 13:30 en we zijn eerst eens iets gaan eten en een bak koffie gaan drinken bij de benzinepomp om de hoek. Na terugkomst op de camping hebben we de campers eens bekeken, allemaal C22's op een rijtje en er staan twee A class (bus)campers maar die staan op een aparte plek.

We gaan er dus vanuit een C22 mee te krijgen. We zijn toch al snel aan de beurt, en de papieren afhandeling gaat rap. We krijgen een begeleider mee naar buiten die op zoek gaat naar onze camper, en 'm niet kan vinden. Hij weer af naar binnen, en wat blijkt, we krijgen een A class buscamper mee, formaat buitencategorie, zeg maar type kermisklanten... Dat we maar met z'n tweeen zijn heeft er niks mee te maken, dit type moet naar L.A. dus die krijgen we mee. De uitleg binnen in de camper gaat ook in rap tempo en voor we het weten zijn we onderweg in dit enorme bakbeest. Maar het moet gezegd, het rijden valt eigenlijk 100 pct mee, je moet alleen even goed de bochten uitkienen en goed kijken bij naar rechts uitvoegen.
Achter het stuur voel ik een gelijkenis opkomen met Robert de Niro in "meet the Fockers"... we stoppen in Goshen bij een Walmart, waar we veel maar niet alles kunnen inslaan, Veel verse waar is er helaas niet. We besluiten naar Indianapolis te rijden, onze geplande stop voor de nacht, en dan daar maar te zien of we nog een lap vlees en wat brood kunnen scoren. Nog
voor Indianapolis komen we langs een boerenwinkel waar men Amish produkten verkoopt.

We slagen er prima voor ons node gemiste verse waar! Verder naar en door Indianapolis naar onze campground voor de nacht, Lake Haven. Het kantoor is al dicht bij aankomst om 18:30 en de camping vol, maar we krijgen met onze Troy (zo heet ie van de fabriek uit dus zo hebben we hen naar gedoopt voor de duur van deze reis) nog een plekje voor de nood naast de workshop, wel met stroom maar zonder water. Water mogen we ook nog niet innemen want de RV is "winterized" m.a.w. in de tanks zit antivries, en als er geen kans op nachtvorst meer is kun je hem "dewinterizen", maar dat zien we morgen wel. Troy staat op z'n plek, is volledig automatisch "geleveld" en de enorme slide-out
(over de hele lengte van de camper) is uitgeschoven. Het lijkt paleis het Loo wel van binnen. De kachel snort zo af en toe even aan, het was koud vandaag maar morgen gaan we zuidelijker en warmer hebben we begrepen!
Oh, foto's uploaden lukt niet, misschien later...

shortened english translation

as expected, a short night.. awake at 0430 and took a shower. we were well on time for the pick up by el monte and were driven by bus, together with other renters from both germany and holland, to middlebury koa campsite. arrived in our second state, indiana. plenty of C22 type campervans stood ready but we got a huge A class for the ride to LA.
feeling just like robert de niro in "meet the fockers" when i am in the driver's seat..
we make a stop for a Walmart in Goshen for taking in supplies and drive on to Indianapolis for the first night. fresh food we find at a local Amish farmer's shop.
our campground is Lake Haven and we get to park Troy (our nickname for the RV) and  put her on power. the rv is winterized so we cant take in water as yet. she levels automatically and we cook some stuff and make it to bed early. lucky we have heating on board since its rather cold..

1. gaaf hoor! , door de detailomschrijving hebben we (nog) geen foto's nodig ;-)

2. Waanzinnig bakbeest vsn een camper ! Op http://www.elmonterv.com/rent/rvs-we-rent/ staan de versies en zelfs de kleinste is al enorm!
    Geniet er van al zal het verbruik wel wat meer zijn is met de USA prijzen ook niet zon probleem.

1. een beetje groot is 'ie wel, soms ook onhandig, bij sommige tankstations of winkels bijvoorbeeld maar het meeste is hier op groot ingesteld.. verbruik 1 op 3! maar idd rond euro 0,40/0,45 de liter doen we het ervoor

Verwijderen

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e