Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 11 / Moab

We verlaten Salt Lake op het gemak. Vandaag staat eigenlijk alleen een “verplaatsing” op het programma. In een van de buitenwijken van Salt Lake City slaan we wat nieuwe boodschappen in bij onze vertrouwde Walmart, en tanken we nog maar eens wat loodvrij in Ienie Minnie Winnie. Ze lust wel een slokkie. Dat gaat bij sommige pompen wat moeizaam. Je doet je creditcard in de automaat en bij sommige handelaren moet je dan een zipcode invoeren, en die hebben wij niet, althans geen amerikaanse. De nederlandse postcode werkt niet want amerikaanse zijn vijf-cijferig. Een fake postcode invoeren heeft ook nog niet gewerkt. Dus naar binnen naar de kassier, die vraagt of ik voor 20 of 40 dollar wil tanken. Minnie lust soms wel voor 100 dollar dus doe maar 40 en dan moet je daarna weer naar binnen om opnieuw te authoriseren. Wie schetst mijn verbazing als piet paaltjes van de pomp bij hernieuwde binnenkomst in geen velden of wegen te bekennen is. Ja, graag of helemaal niet, dan tank ik wel af bij een andere pomp. Later onderweg lukt het bij Chevron zonder postcode, dat is hier allemaal heel verschillend. We hadden ook gezien dat de bandenspanning van een van de dubbele achteras-banden wat laag was. In de buurt hier zit  een Goodyear shop en daar vullen ze inderdaad aardig wat aan lucht bij. De band was gewoon lang niet genoeg op spanning. Zelf hadden we dit niet kunnen doen, want bij de dubbele achteras zit het ventiel aan de binnenkant tussen de twee banden, en heb je een verloop-ventiel nodig om te vullen. De goodyear boys lopen meteen alle andere banden ook even na en zo gaan we weer gerust op pad. Winnebago zal de camper gewoon met te weinig lucht hebben afgeleverd.. Ernaast zit ook een bank dus even pinnen bij de ATM en we kunnen met alles gevuld weer op pad. Oh, aan de overkant zit Starbucks dus eerst nog twee kleine capucino’s voor onderweg. Donuts hadden we al bij Walmart gekocht. Het is inmiddels bij half elf als we Salt Lake City en voorsteden verlaten. Bij Spanish Fork gaan we van de interstate af en volgen highway 6 die hier dwars door de bergen slingert. Dan eens vierbaans, dan eens twee. Een heel afwisselend en mooi stuk volgt tot aan Price, Utah waarna de weg redelijk saai, lang en recht wordt, dwars door een woestijnachtige vlakte. We maken een lunchstop bij een rest-area waar we uit onze verschoning waaien. Het is hier ook bewolkt en de wind maakt het wat fris. Jammer, want bij vertrek uit Salt Lake was het al lekker warm en moest de airco bij in de auto.

pitstop langs highway 6

Hierna volgen we een stukje interstate tot de afslag Moab. Daarna is het nog zo’n 50 kilometer binnendoor tot aan het plaatsje Moab zelf. Hier bevinden zich Arches National Park en Canyonlands National Park die we beide willen bezoeken. Dat voor de komende dagen. Eerst een camping zien te vinden die plaats heeft. Alle commerciele campings zijn vol, zo hadden we op internet gecheckt. Het Bureau of Landmanagement heeft hier in de buurt ook een vijftiental primitieve campings (zonder stroom/water/wifi en wat dies meer zij) waarvan er 10 langs de Colorado rivier liggen, die hier door een prachtige canyon stroomt. De eerste 6 campings zijn ook vol maar uiteindelijk weten we een plekkie te bemachtigen op Onion Creek campground, waar plaats is voor 12 campers. Je kunt deze plekken niet reserveren, wie het eerst komt, het eerst maalt. We staan heel erg mooi, met uitzicht op de voor hier zo karakteristieke rode rotsen en buttes. Het lijkt zelfs wel een beetje op Monument Valley.

wandeling vanaf de campground

Onion Creek campground, wij staan helemaal links

We maken er twee mooie wandelingen en relaxen wat. De komende dagen zijn we hier in de buurt en zullen we moeten kijken waar we een nieuwe overnachtingsplek kunnen vinden. Hier geen stroom, geen wifi en zelfs geen mobiel bereik, dus kontakt en updates moeten even wachten!

++++

On departing from Salt Lake we replenish our supplies at Walmart, take in some gas and have one of the rear tires filled since it was a bit low on air. Starbucks supplies us with nice capucinos and an ATM machine supplies some necessary cash. On the road to Moab, Utah. We follow the interstate for a while until Spanish Fork where we take Highway 6 which in the beginning is a nice and winding road through the mountains. After Price it becomes one looooong straight line with lots of sidewinds and a bit boring. We arrive at Moab, where both Arches National Park as well as Canyonlands National Park can be found. This for later this week. First we need to find a spot to camp overnight. We already found out on the web that the commercial campgrounds are full. The Bureau of Landmanagement has some first come first served campgrounds along the Colorado River which flows through a pittoresque canyon here. After some 6 full campgrounds we found ourselves a nice spot admist the redrock and buttes at the Onion Creek campground. No hookups, power/water and no wifi and phone connection, so updates will have to wait..

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e