Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 12 / Moab - Canyonlands National Park

Tik-tik-tik, drup-drup; regen! Regen? Jawel hoor, we worden wakker met het gezellige getik van regen op ons dak. Beetje fris ook nog, even kacheltje aan en nog even omdraaien maar. Even later wordt de regen minder en daarna is het droog. De wolken hebben wel de overhand. Ontbijten en op pad. We rijden weer langs highway 128, door de Colorado rivier canyon. Prachtig! We checken een paar andere campgrounds langs de rivier maar zelfs op dit tijdstip (het is half tien) zijn ze allemaal al vol. Dan naar het stadje Moab, wat een drukte zeg. Nog een paar gemiste boodschappen en dan eerst maar op zoek naar een plekje voor komende nacht. Eigenlijk willen we ook een was draaien, dus het moet een “echte” camping worden. De een na de ander geeft al langs de weg aan “sorry, we’re full”… Uiteindelijk belanden we (weer) bij een Koa camping die nog wel plek heeft. We reserveren en keren meteen om richting Canyonlands National Park. We bezoeken het “Island in the Sky” gedeelte. Er is ook een stuk genaamd “Needles” maar die twee stukken park liggen zo’n 80 mijl uit elkaar. Dat is op 1 dag geen doen. Island in the Sky blijkt schitterend. We rijden langzaam omhoog tot we ons op een hoogvlakte begeven waarlangs de Green River en de Colorado River diepe canyons hebben uitgesneden.

Het ene na het andere uitzichtpunt komt aan ons voorbij. Soms heel letterlijk, want het is hier zo enorm druk dat je soms niet kunt parkeren. Zo druk hadden we het hier niet verwacht. Dat bleek natuurlijk al uit alle volle campgrounds, maar zo druk in de natuur… Als we wel een parkeerplekje kunnen bemachtigen (we zijn wat blij met een “kleine” camper) is de natuur en zijn de uitzichten werkelijk overweldigend. Ook niet op de gevoelige plaat vast te leggen. Immens… Het heeft ook raakvlakken met de Grand Canyon, hier en daar misschien zelfs nog mooier.

Island in the Sky

Bij Grand View Point Overlook hebben we mazzel met een goeie parkeerplek en maken we een hike langs de rim, een wandeling langs de rand van de kloof. We zijn ook hier niet de enigen maar desondanks zeer de moeite waard.

Onze laatste stop is de parking bij de trail naar “Mesa Arch” die bij ons eerdere passeren bomvol was. Nu lukt het en we lopen het wandelingetje naar de Arch. Ook heel indrukwekkend!

Mesa Arch

Na al deze superlatieven is het tijd om weer terug op aarde te komen en rijden we naar onze Koa camping. We hebben inderdaad een plekje en kunnen eindelijk eens lekker buiten zitten, en buiten eten! Wifi hebben we hier ook weer dus de blogs kunnen uptodate worden gebracht. Eline heeft Netflix (zolang de internet-verbinding het doet..) dus hoeft niet zonder favoriete series, het nieuws wordt even snel gescand. De foto’s van vandaag even bekijken en op het blog zetten, zo vliegt de avond weer om. Morgen, Eline’s verjaardag (eigenlijk nu al in NL) blijven we nog een dagje in Moab en willen we Arches National Park gaan bezoeken. Dat moet vroeg gebeuren, want hoe later, hoe drukker, hebben we ons laten informeren. Oh ja, saillant detail, de laundry op deze camping wordt gerenoveerd, dus de was kunnen we nog niet doen. Met nog 1 paar schone sokken komen we in ieder geval morgen nog wel door. Het wordt waarschijnlijk zo’n 28 graden dus misschien kunnen de sokken zelfs eindelijk in de la blijven. Tot later!

PS geen idee waar we morgen belanden dus updates kunnen misschien later komen.

++++

Rain in the morning, and completely overcast.. We plan to visit Canyonlands National Park today, but first we want to secure a campground for tonight. We succeed at a commercial Koa campground and then finally head to the “Island in the Sky” part of Canyonlands. It’s kind of busy in Moab and surroundings, also the park is extremely busy and some times it’s not easy to find ourselves a parking spot to do a hike. We do succeed on some occasions though, and get to walk the rimtrail at the Grand View Point Overlook and walk to Mesa Arch. Bot hikes are very rewarding. The sights here are outstanding… We are on the plains overlooking the deep canyons that the Green River and the Colorado have carved in the landscape. We head back to Moab and spend the night at the Koa. Tomorrow we intend to visit Arches National Park.

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e